نمايشگاه دموتكس هانوفر  امسال برگزار نمی شود

نمايشگاه دموتكس هانوفر امسال برگزار نمی شود

آخرین ویرایش : چهارشنبه 10، آذر 1400


نمايشگاه دموتكس هانوفر كه بزرگترين رويداد جهان در زمينه فرش و كفپوش است در سال ٢٠٢٢ نيز در هاله اي از ابهام قرار گرفت و كنسل شد.
به دليل اوج گرفتن مجدد كرونا در كشور المان و برخي ديگر از كشورهاي اروپايي مانند هلند و بلژيك به نظر ميرسد علاوه بر دموتكس نمايشگاه هاي سرامد ديگر مانند هيم تكستايل فرانكفورت نيز كنسل شود.
بنا به گفته مدیر شرکت نمایشگاهی دویچه مسه آلمان همچنین بخش زیادی از بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان نمایشگاه دموتکس هر ساله از خارج از آلمان می باشد که این ریسک برگزاری مناسب را کاهش می دهد و سخت گیری های صدور ویزا و مسافرت ها به برگزاری با کیفیت این رویداد مهم ضربه وارد می کند.

 

نمایشگاه دموتکس چیست ؟ 

 

 

نمایشگاه هانوفر بزرگترین نمایشگاه صنعتی جهان است. این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های هانوفر در آلمان برگزار می‌شود.. به طور معمول در حدود ۶٬۵۰۰ غرفه دار و ۲۵۰ هزار بازدید کننده دارد.
نمایشگاه بین المللی دموتکس آلمان در شهر هانوفر منعقد می شود و به عنوان معتبرترین نمایشگاه کفپوش و فرش در جهان شناخته شده است. در این نمایشگاه برندهای معروف فرش ماشینی و کفپوش محصولات خود را در معرض فروش قرار می دهند. نمایشگاه دموتکس آلمان به صورت کاملا انحصاری در زمینه فرش و کفپوش و معماری در جهان فعالیت می کند. تولیدکنندگان و تجار ایرانی نیز در این نمایشگاه فرش های دستباف و ماشین خود را در معرض نمایش قرار می دهند. سابقه شرکت تجار ایرانی در این نمایشگاه دارای قدمت بسیاری است و فرش های دستباف و ماشینی ایران در این نمایشگاه بسیار معروف هستند. یکی از شرکت های ایرانی که در این نمایشگاه حضور پیدا می کند , شرکت فرهی است که به عنوان آقای فرش در این نمایشگاه ها حضور پیدا می کند اخرین دوره این نمایشگاه در سال 2019 برگزار شد اما نمایشگاه سال 2022 این نمایشگاه لغو گردیده است.