فرش مسجد و مساجد مفروش شده

در این نوشته قصد داریم تعدادی از پروژه های انجام شده توسط فرش و سجاده فرش سوگند را بررسی کنیم این سجاده فرش ها در کیفیت ها و رنگ های مختلفی تولید می شوند . قیمت فرش های سجاده ای نمایش داده شده با هم متفاوت اند . فرش مسجد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به همین دلیل همواره هیات امنای مساجد تلاش می کنند که بهترین فرش سجاده ای را در مساجد استفاده کنند . قیمت فرش مسجدی در هر زمان متفاوت است به همین دلیل هر مسجدی ممکن است فرش مسجد متفاوتی را برای مسجد برگزیند 

 

نمونه فرش مسجد

شرکت سجاده فرش سوگند با سابقه درخشان و طولانی در زمینه سجاده فرش و با استفاده از ماشین آلات پیشرفته بافندگی مانند واندویل و شونهر و تکسیما سهمی مهمی در مفروش کردن مساجد، نماز خانه ها و حسینیه های کشور داشته است. همچنین شرکت سجاده فرش سوگند به دلیل کیفیت بالای محصولات خود، صادراتی به کشورهای مسلمان از جمله کشور غنا داشته است. این شرکت که در شهرستان کاشان – آران و بیدگل واقع شده است با کوله باری از تجربه فعالیت خود را در زمینه طراحی و بافت سجاده فرش آغاز کرده است. محصولات شرکت سوگند به صورت 500 شانه طرح 700 تراکم 1800، 2100 و 2400، 700 شانه تراکم 2250 و 2550 و 1000 شانه تراکم 3000 بافته می شود. نخ خابی که در بافت سجاده فرش استفاده می شود از جنس اکریلیک هیت ست شده است که در کاهش پرزدهی و جلوگیری از حساسیت موثر است.

تصاویری که در ادامه مشاهده می کنید، پروژه هایی است که شرکت سجاده فرش سوگند با کمک متخصصین و نصابان حرفه ای خود انجام داده است.

قزوین، روستای خورهشت

سجاده فرشی که در مسجد روستای خورهشت نصب شده است از جمله سجاده فرش های محرابی است. از آنجایی که اکثر مردم روستا رنگ سبز را نماد پاکی و آرامش بخش روح خسته انسان میدانند از سجاده فرش هایی به رنگ سبز برای مفروش کردن مساجد خود استفاده می کنند.

غرب آفریقا، دانشگاه کشور غنا

سجاده فرشی که در دانشگاه کشور غنا نصب شده است، از جمله سجاده فرش های تشریفاتی است. از آنجایی که مسلمانان کشور غنا دارای مذهب سنی هستند از سجاده فرش های تشریفاتی استفاده می کنند زیرا در کتاب اربعه اهل تسنن، خواندن نماز روی سجاده فرش یا جانمازی که دارای نقش و نگار است کراهت دارد. همخوانی رنگ لاکی سجاده فرش با پرده های بالای جایگاه سخنرانی هارمونی زیبایی ایجاد کرده است. همچنین انتخاب رنگ لاکی برای دانشگاه رنگ مناسبی است چرا که به دلیل رفت و آمد زیادی که وجود دارد سجاده فرش دیرتر کثیف می شود.

شیراز مدرسه شهید انصاری

مدرسه شهید انصاری شیراز، از سجاده فرش های طرح افشان برای مفروش کردن نمازخانه مدرسه استفاده کرده است. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید سجاده فرش های طرح افشان از جمله سجاده فرش های پر نقش و نگار شرکت سوگند است. سجاده فرش طرح افشان که از جمله سجاده فرش های محرابی است با کمک محراب سجاده فرش ها، جهت قبله را در نمازخانه مدرسه نشان می دهند.

کشور عمان، مسجد نزوئ

سجاده فرش تشریفات که در مسجد نزوئ عمان استفاده شده است از جمله سجاده فرش های پرفروش شرکت سجاده فرش سوگند است. از حاشیه سجاده فرش تشریفاتی که با دقت و ظرافت خاصی طراحی شده، می‌توان به عنوان جای مهر نمازگزاران و تعیین جهت قبله استفاده کرد. استفاده از رنگ گردویی ترکیب زیبایی با رنگ محراب، ستون ها و گنبد مسجد ایجاد کرده است.

شوشتر، مقام صاحب الزمان (عج)

سجاده فرش طرح افشان از جمله سجاده فرش های محرابی است که به دلیل طراحی منحصر به فرد و استفاده از نقش گل و بوته شبیه قالی است در مساجدی که مایلند سجاده فرششان طرح و نقشی شبیه قالی داشته باشد، مناسب است. استفاده از رنگ آبی برای هماهنگی با رنگ کاشی ها انتخاب مناسبی برای سجاده فرش این مسجد بوده است.

در ادامه بقیه پروژه های انجام شده توسط شرکت سجاده فرش سوگند را مشاهده می کنید.

اراک، مسجد امام علی (ع)

ارومیه، مسجد علما

کرج، مسجد الزهرا (س)

تبریز، شرکت زمزم

اصفهان، مدرسه شاهد

قم، مدرسه علمیه

رامسر، مسجد امام حسین (ع)

یزد، پادگان شهید شوشتری

کشور عراق، بغداد