چهاردهمین نمایشگاه فرش ماشینی در سال 1401 از راه رسید

چهاردهمین نمایشگاه فرش ماشینی در سال 1401 از راه رسید

آخرین ویرایش : پنجشنبه 10، شهریور 1401

امسال هم نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی بعد از نمایشگاه فرش دست بافت با شور و شوقی وصف ناشدنی برای شاغلین در این حرفه برگزار می گردد 
 به گزارش خبرنگار گروه صنعت و معدن خبرگزاری صداوسیما؛ این نمایشگاه با حضور ۱۴۰ شرکت داخلی و ۲ شرکت خارجی با هدف نمایش توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های داخلی و توسعه صادرات کالا‌های غیرنفتی و ارزآور مانند فرش ماشینی برگزار می‌شود.
این نمایشگاه امسال با حضور بزرگترین شرکت های فرش ماشینی کاشان و آران و بیدگل برگزار می شود 
همچنین افزایش راندمان تولید، توجه به توسعه این صنعت، یافتن بازار‌های جدید صادراتی، آشنایی با تجهیزات نوین و صنایع فرش ماشینی، موکت و کفپوش در جهان و افزایش سطح اطلاعات و دانش عمومی، علمی و فنی بازدید کنندگان از دیگر اهداف برگزای این نمایشگاه است. 
براساس این گزارش، این نمایشگاه در فضایی به وسعت هجده‌هزارمتر و در ۳۸ سالن شامل غرفه انواع فرش‌های ماشینی، کف پوش، موکت و دیگر غرفه‌های واحد‌های نساجی با ارائه جدیدترین محصولات طراحی و تولید شده با ماشین آلات و مواد اولیه متنوع مانند الیاف اکریلیک، پلی استر، پلی پروپیلن و آخرین نوآوری‌ها به مدت ۴ روز از ساعت ۸ تا ۱۵ میزبان علاقه‌مندان و متخصصان این صنعت است.
این نمایشگاه با حضور آقای علیرضا پیمان‌پاک، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح شنبه ۱۲ شهریور ماه افتتاح خواهد شد.
باید بگوییم که بعد از این که بیماری کرونا کشور عزیزمان را در برگرفت امسال برای دومین بار بعد از بیماری این نمایشگاه در کشور برگزار میشود و امسال زمان این نمایشگاه دقیقا به زمان خود در سال های گذشته برگشته است . 
این نمایشگاه با حضور بزرگترین تجار از کشورهای عراق و عمان و قطر و  افغانستان و تاجیکستان و همچنین بسیاری از کشورهای دیگر برگزار می گردد همچنین بسیاری از مغازه داران و فروشندگان داخلی نیز برای بازدید از جدیدترین محصولات فرش ماشینی از این نمایشگاه دیدن می کنند. 
شرکت هایی مانند کاخ , آرشام , گل نقش جزیی از بزرگترین شرکت هایی هستند که امسال در نمایشگاه برای نشان دادن محصولات خود به رقابت در میان بازدید کنندگان می پردازند.

جناب آقای مریخی مدیرعامل فرش سوگند اعلام داشت که در روز اول این نمایشگاه در محل نمایشگاه حاضر شده و به تشویق دست اندرکاران این صنعت خواهد پرداخت و همچین به بازدید از نمایشگاه می پردازد ایشان گفت که امسال جای سجاده فرش و فرش سجاده ای کاملا در نمایشگاه بین المللی خالی محسوب میشود و گفتند که امسال نمی توانستند در این نمایشگاه به عنوان شرکت تولیدی حضور پیدا کنند انشالله در سال های آتی در این نمایشگاه شرکت کنند .