آتش سوزی گسترده در واحدی تولیدی در شهرک سلیمان صباحی

آتش سوزی گسترده در واحدی تولیدی در شهرک سلیمان صباحی

آخرین ویرایش : پنجشنبه 10، شهریور 1401

آتش سوزی گسترده یک واحد ریسندگی و فرش ماشینی در شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی با تلاش ماموران آتش نشانی مهار شد. این اتش سوزی در تاریخ 31 مرداد سال 1401 در شرکتی بزرگ و معروف در این شهرک گسترده شد. 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آران و بیدگل گفت: در این حادثه که ساعت ۱۹ و ۵۵ دقیقه شامگاه دیشب به سامانه ۱۲۵ اطلاع‌رسانی شد، آتش‌نشانان همراه با ۱۵ دستگاه خودروی سنگین عملیاتی آتش‌نشانی آران و بیدگل، کاشان، ارتش و شرکت فولاد به همراه ۲۰ آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شدند.

 

احمد دهقانی افزود: آتش‌سوزی گسترده از قسمت انبار فرش شرکت فرش آغاز شده بود و به علت وزش باد حدود نیم ساعت آتش گسترش یافت به دو سوله مجاور هم سرایت کرد. در دوسوله مجاور این شرکت به ترتیب انبار نخ  و الیاف  و همچنین انبار دستگاه های بافندگی این شرکت که دستگاه 700 و 1200 شانه داشتند وجود داشند . آتش سوزی گستردگی بسیار زیادی داشت طوری که نزدیک بود سوله های همجوار و شرکت های اطراف آن را نیز بگیرد به همین دلیل سوله های اطراف نیز تمامی الیاف خود را در فاصله ی زمانی کوتاهی از اتش سوزی از شرکت خارج کرده  و به خیابان انتقال دادند . اما خدا را شکر این آتش سوزی شرکت های همجوار را نگرفت  . 
وی گفت: آتش‌نشانان با حضور در محل حادثه همزمان با اجرای عملیات تخلیه، ایمن‌سازی و سرد کردن سوله‌های شرکت‌های مجاور، نسبت به خاموش کردن شعله‌های آتش در انبار و ۲ سوله این شرکت، اقدام و آتش را قبل از گسترش به شرکت‌های مجاور و بروز خسارت بیشتر مهار کردند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آران و بیدگل با بیان اینکه علت دقیق وقوع این آتش‌سوزی از سوی کارشناسان آتش‌نشانی در حال بررسی است، افزود: این حادثه مصدوم جانی نداشت. بعد از گذشت چند روز مشخص شد که علت حادثه به دلیل خرابی و اتصالات تاسیسات داخل شرکت رخ داد . بعد از گذشت ده روز از این حادثه هنوز هم اثراتی از ان در این شهرک به چشم می خورد 

شهرستان آران و بیدگل با برخورداری از سه شهرک صنعتی و افزون بر ۸۰۰ شرکت تولیدی و جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفری در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است. اما نکته ی قابل تامل در مورد این حادثه این است که هیچگونه امکانات آتش نشانی در شهرک صنتی سلیمان صباحی که بیش تر از 1400 واحد تولیدی را در بر میگیرد وجود ندارد 

 

مدیر عامل شرکت سجاده فرش سوگند , جناب اقای سید محمد مریخی خاطر نشان کرد که انشالله در اینده ای نزدیک در شهرک سلیمان صباحی واحدی آتش نشانی مجزا نسبت به شهر آران و بیدگل ایجاد شود و امکانات کافی را نیز داشته باشد که در فاصله ی زمانی کمی پس از وقوع چنین حوادثی بتوان شرکت ها را نجات داد.