ابعاد سجاده فرش

ابعاد استانداردی که برای سجاده فرش درنظر گرفته می شود دارای عرض 125 سانتی متر و طول دلخواه می باشد. این طول با توجه مکان مورد نظری که قرار است سجاده فرش پهن شود قابل تغییر است. اندازه هر محراب که برای نشستن هر شخص طراحی شده است به اندازه 60 تا 65 سانتی متر متغیر است. در سجاده فرش های تشریفات به علت نداشتن محراب دارای نقش های به هم پیوسته است اما همچنان دارای ابعاد استاندار عرض 125 سانتی متر و طول دلخواه است. اندازه عرض سجاده فرش را می توان با توجه به مکان های مختلف تغییر داد، مثلا برای مدارس ابتدایی و متوسطه اول از عرض 100 سانتی متر به جای عرض 125 سانتی متر استفاده می شود و یا برای مناطقی که از میانگین قدی بالایی برخوردارن می توان عرض بیش از 125 سانتی متر را سفارش داد.

اگر سجاده فرش را جداگانه در نظر بگیریم عرض رول سجاده فرش را می توان طول سجاده نامید و اندازه ابعاد محراب که بین 60 تا 65 سانتی متر متغیر است را عرض سجاده فرش نامید. که عرض سجاده فرش در این مورد از وسط ستون سجاده فرش تا وسط ستون سجاده فرش کناری اندازه گیری می شود. عرض سجاده فرش هم با توجه به سفارش مشتری قابل تغییر است که ابعاد متعارف و استانداردی که برایش در نظر گرفته می شود از 60 تا 65 سانتی متر است. اگر ابعاد بیش از این در نظر گرفته شود شکل خوبی نخواهد داشت.

در سجاده فرش های تشریفات که محراب و ستونی وجود ندارد فقط عرض رول مهم است.

سفارش سجاده فرش در ابعاد خاص

تمامی ابعادی که در بالا توضیح داده شد ابعاد استانداردی است که برای سجاده فرش ها تعریف شده است. اما شرکت سجاده فرش سوگند برای کسب رضایت مشتری با استفاده از دستگاه های پیشرفته بافندگی و طراحان حرفه ای اقدام به تولید سجاده فرش هایی می کند که مشتری محترم سفارش داده است. همچنین شما می توانید باتوجه به ابعاد مسجد خود سجاده فرش های 6 متری، 9 متری و 12 متری را سفارش دهید که علاوه بر سهولت در شستشو سجاده فرش، جابجایی آن نیز به راحتی انجام شود. توضیح این نکته بسیار مهم است که تولید سجاده فرش ها در ابعاد مختلف، روی کیفیت سجاده فرش تاثیری ندارد و تمام سجاده فرش های شرکت سوگند در بافت نخ خاب از اکریلیک هیت ست شده و بدون پرز و در نخ تار و پود سجاده فرش از نخ پنبه و پلی استر استفاده می شود. همچنین نصب اصولی و صحیح سجاده فرش توسط نصابان با تجربه این شرکت به دوام و ماندگاری هرچه بیشتر سجاده فرش کمک زیادی می کند.